REALIZOWANE
PROGRAMY I PROJEKTY

AI Schools & Academy to innowacyjny program kształcenia z zakresu sztucznej inteligencji.

Kierowany jest do szkół i placówek edukacyjnych w Polsce.

Kraje, które już dziś zainwestują w edukację dzieci i młodzieży w zakresie AI, wkrótce znajdą się w czołówce najlepiej rozwiniętych państw świata.

Sztuczna inteligencja to ogromna szansa i jeśli dobrze ją wykorzystamy, stwarzając jej odpowiednie warunki do rozwoju, zyskamy wszyscy jako obywatele.

Udział szkoły w Programie możliwy jest dzięki wsparciu Firmy Synerise, która uruchomiła Program w Polsce.

Uczniowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych na poziomach Maluch, Beniamin, Master.

Zajęcia dla uczniów są całkowicie bezpłatne.

Więcej o Programi:

https://aischools.pl/

MegaMisja to największy program edukacyjny skierowany dla szkół podstawowych.

Zwycięskie placówki realizują zajęcia, które nauczą najmłodszych kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii.

Tak ważne dziś i w przyszłości kompetencje cyfrowe oraz społeczne dzieci mogą zdobyć poprzez zabawę.
Fundacja Orange robi wszystko, by była to świetna i niezapomniana przygoda.
Gwarantuje to przebywanie w cyfrowym laboratorium z Julką, Kubą i Psotnikiem. Już wkrótce przekonają się o tym kolejne szkoły.
W czasie trwania MegaMisji, realizując kolejne obszary tematyczne dzieci zdobywają nagrody dla swojej szkoły – tablety, kreatywne zestawy plastyczne, pakiety książek i gier planszowych oraz zestawy zabawek edukacyjnych i audiobooków.

Program eTwinning - Europejska Współpraca Szkół

eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

Program GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment, www.globe.gov) to międzynarodowy program badawczo-edukacyjny umożliwiający poznawanie globalnych zagadnień środowiskowych. Jego misją jest podnoszenie umiejętności badawczych młodzieży w zakresie fizyki, chemii, biologii, geografii, matematyki oraz promocja naukowego podejścia do badania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie świadomości ekologicznej i zaangażowanie w ochronę środowiska.

Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.

Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa.

Ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli oraz dla szkół podstawowych

(klasy I-III) poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś.

Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie do ruchu od najmłodszych lat.

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci.

Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań,

analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat.

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji.

Patronat Ministerstwa Cyfryzacji i Ministra Edukacji.

Code Week Polska jest częścią

Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warsztaty, szkolenia, debaty i różne inne wydarzenia, które odbywają się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, także w Polsce, mają służyć zachęcaniu do nauki kreatywnego programowania.

Tydzień Kodowania jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, wykształcenia, płci, etc.

Każdy może zacząć się uczyć programowania i nabyć nowe kompetencje związane z kodowaniem. Chcemy pokazać, że kodowanie nie jest zarezerwowane dla wybranych i każdy może się go nauczyć.

Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może zostać organizatorem Godziny Kodowania. Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 40 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Od 2004 roku z inicjatywy Komisji Europejskiej w lutym obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (Safer Internet Day), który odbywa się w ramach programu "Safer Internet".

Ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematu bezpieczeństwa online.

W Polsce DBI obchodzony jest od 2005 r. Jego organizatorami są Fundacja Dzieci Niczyje (FDN) oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), tworzące Polskie Centrum Programu "Safer Internet" - odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet" w Polsce.

Święto Drzewa jest programem edukacji ekologicznej Klubu Gaja realizowanym od 2003 roku, którego inauguracją jest ogólnopolska i międzynarodowa akcja sadzenia drzew co roku w październiku.

Celem programu jest edukacja dla rozwoju zrównoważonego i podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatu na Ziemi. Wspólne sadzenie drzew w ramach programu, przyczynia się do zwiększenia zalesienia i zadrzewienia oraz do zmniejszenia skutków globalnego ocieplenia. Święto Drzewa od 10 lat integruje społeczności wokół inicjatyw lokalnych jak sadzenie drzew, zakładanie ogrodów, otaczanie opieką starych drzew, organizowanie festynów, wycieczek, konkursów i zbiórek makulatury.

Ochrona i sadzenie drzew jest uniwersalnym przesłaniem dla każdego człowieka.

Program Święto Drzewa rekomendowany był przez Ministerstwo Środowiska jako dobra praktyka edukacji dla rozwoju zrównoważonego na konferencji klimatycznej COP14 oraz przez Instytut Spraw Obywatelskich w „Inspiratorze obywatelskim” jako przykład dobrych praktyk w dziedzinie nieformalnej edukacji obywatelskiej.

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu już 2008 roku zasadziło swoje pierwsze Drzewo dla Pokoju.

To program skierowany do uczniów klas „0” oraz I-III szkół podstawowych.

Ma charakter projektu długofalowego, którego trzecia edycja będzie trwała od września 2019 do czerwca 2020.

Celem organizatora, czyli Fundacji Szkoła na Widelcu, jest przede wszystkim edukacja w zakresie prawidłowego i świadomego żywienia oraz zachęcenie najmłodszych do gotowania.

Program został przygotowany we współpracy z dietetykami, pedagogami i objęty patronatem Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Instytutu Żywności i Żywienia, Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków oraz Rzecznika Praw Dziecka.

DZIEŃ, w którym dzieci i młodzież, wspólnie ze swoimi nauczycielami, porzucają naukę w klasie na rzecz nauki w przyrodzie.

Nazwa święta, zainaugurowanego w 2012 roku przez grupę londyńskich nauczycieli, doskonale oddaje jego jasny i klarowny cel: sprawić, aby klasy były puste. Zachęcić nauczycieli, by tego dnia choć jedną lekcję spędzili ze swoimi uczniami poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową – prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie.

Projekt składa się z 3 modułów i w każdym z nich nauczyciel ma do wyboru 1 lekturę, którą musi z uczniami omówić oraz wykonać odpowiednie zadania.

Uczniowie klas 1-3 wraz ze swoim wychowawcą podejmują szereg działań związanych z przeczytanymi książkami: wypełniają lekturniki, tworzą w klasach kąciki czytelnicze, malują plakaty, tworzą zakładki do książek.

Każdy nauczyciel uczestniczący w projekcie, po realizacji 3 modułów i napisania sprawozdań otrzyma certyfikat uczestnictwa.